onsdag 8 juni 2011

Min bästaste gris!

Ikväll var det avslutning på hundklubben, och för kursen vi har gått i vår (tävlingslydnad, nybörjare). Som avslutning körde vi tävling i lydnadsklass ett. Gissa vilket ekipage som vann och knep ett förstapris?

JAPP! Det var Rocky och jag! Jag är så stolt över min lilla gris så jag nästan spricker. Visst, de var ganska snälla i bedömningen, och jag gick inte fullängd iväg på platsliggningen, men ändå! 169 poäng (av 200) skrapade vi ihop. :) Tidigare har hans paradmoment varit ställande och läggande under gång. Idag la han sig jättesakta, samt gick flera steg innan han ställde sig, men man kan ju inte få allt. :)

Nu ska vi fortsätta att slipa på alla moment och sedan blir det förhoppningsvis en fortsättningskurs i tävlingslydnad till hösten.




Poäng och kommentarer.


Rockys pris :)

Nu ska jag duscha och sedan sova, så jag är utvilad inför brännbollsmatchen imorgon (lärarna mot sexorna)!

Tjingpusseling!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar