tisdag 14 juni 2011

Åh åh åh Åke!

Det spelas rätt ofta en låt på radion som heter "Mr Saxobeat". Enligt min beskrivning är det en dancelåt som man helt enkelt skakar rumpa till ute på någon klubb. Låten går något i stil med; "you make me this, bring me up, bring me down..." och sedan något med "freak".

Det är en tjej som sjunger (alldeles säkert är hon skitsnygg) och under låtens gång är det någon annan som sjunger lite grann. Detta "lilla grannet" låter i mina öron som "Åh åh åh Åke, yeah yeah yeah, åh åh åh Åke, yeah yeah yeah". Vilket i sin tur får mig att osökt tänka på Åke från Berts dagbok. Jag ser Åke framför mig varje gång jag hör denna låt. Hur han står på nåt disco och drömmer om en snygg tjej som sjunger Mr Saxobeat för honom.

Well, jag tror att jag ska ta reda på vad som faktiskt sjungs.

Tjing!

P.S Rockys dom blev örondroppar IGEN. Wish me luck!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar