onsdag 30 september 2009

Keepers?











De här kängorna köpte jag när jag var typ 15-16 år. Det är alltså 12-13 år sedan, och jag använder dem fortfarande. Jag minns tydligt när jag köpte dem. Jag vet inte varför, men jag var ute efter ett par kängor. Jag och mamma gick till Anders Nilssons i stan (Sölvesborg) och då hittade jag de här. Jag tyckte att de var svindyra (899 kr), men samtidigt tyckte jag att de var snygga och väldigt bekväma. Det stod oxå att de skulle andas, samt vara varma när det krävdes. Det som oxå bidrog till att jag till slut köpte dem, var att jag kunde ha dem i storlek 39!!


Man kan säga att det var väl investerade pengar. De har använts flitigt och hållt väldigt bra. De har bland annat vandrat i Grand Canyon. Det är inte alla skor som kan skryta med det, minsann. Den senaste tiden har de varit mina stallskor, och fungerat bra även som sådana. Tyvärr har de nu gått sönder, och idag köpte jag mig ett par jodhpurs (??) att ha i stallet i stället. Frågan är om jag kan med att slänga mina underbara kängor. De får nog stå kvar ett tag...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar