tisdag 5 maj 2009

Ironi

Jag älskar ironi och sarkasm. Tyvärr inser jag inte alltid att inte ALLA omkring mig gör det, eller alltid förstår när jag sätter igång. Vidare tycker jag att det är synd att ironi inte gör sig bra i skrift.

Men jag överlever inte utan ironi, så ni får stå ut.


Jag hade planerat att gå på vattengympa idag. Jag satt vid datorn en stund innan jag skulle gå, och fick med mig Martina. Vi skulle mötas utanför Stadsgårdsbadet vid 19, så vi kunde simma lite innan vattengympan skulle börja vid 19.30. När vi kom in visade det sig att vattengympan inte var igång längre. De hade tydligen ändrat till SOMMARTIDER. Jag blev lite irriterad, för det hade inte stått på nätet. Men vad göra? Vi tog en snabb promenad och sen drack vi lite te hemma hos mig, och pratade. Det var för all del trevligt, men jag var ju verkligen laddad för den där jävla vattengympan.

Well well, nu ska jag sova.

Tjing

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar